سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایران اسلامی

 

حاشیه‌سازی می‌کنند تا پاسخگوی این سؤال‌‌ها نباشند

 

فقدان موفقیت و پیشرفت، علت برخی حاشیه‌سازی‌ها و مقصرتراشی‌ها در دولت است.

دکتر محمد سلیمانی نماینده مجلس با طرح این موضوع از فضاسازی‌های بی‌ربط و حاشیه‌سازی در دولت انتقاد کرد و نوشت: مرور فرمایشات برخی از دولتمردان در طول یکسال و نیم گذشته نشان می‌دهد که دولت در زمان حال صحبتی نمی‌کند و همواره از یک طرف نارسائی‌ها را به دولت گذشته حواله می‌دهد و از طرف دیگر وعده‌هائی برای آینده دور می‌دهد. به نظر می‌رسد این دولت اگر 80 سال دیگر هم عمر کند می‌خواهد همه مشکلات را به 8 سال دولت قبل ارجاع دهد و حل مشکلات مردم را به آینده 80 سال بعد حواله دهد. این شیوه حکایت از واقعیتی تلخ دارد و آن این است که دست دولت از عملکرد قابل ارائه خالی است.

به گزارش رجانیوز سلیمانی آنگاه بالغ بر 40 سؤال را درباره عملکرد دولت مطرح کرده است از جمله؛ فعالیت دولت برای جلوگیری از کاهش قیمت نفت چه بوده است؟ وزرای نفت و خارجه برای این منظور چه اقداماتی انجام دادند؟ مگر این طور نیست که درآمد نفتی کشور در اثر این کاهش کمتر از نصف شده؟ آیا پریدن این درآمد به دلیل سستی و تنبلی دولت نیست؟

فعالیت در زمینه تولید ملی (غیر از تولید خودرو) چه بوده است؟ چقدر از محل هدفمندی یارانه به تولید داده شده و به چه صنایعی پرداخت شده است؟

چرا معادن خام‌فروشی می‌کنند؟ چرا سهم سرمایه‌گذاری در معادن طبق قانون پرداخت نشده است؟ قرار بوده 65 درصد پرداخت شود. چند درصد پرداخت شده است؟ خدا وکیلی آیا معدن در دولت امری فراموش شده نیست؟

چرا دولت مسکن مهر را کنده کرده است؟ چرا دولت چند صد هزار مسکن آماده را افتتاح نمی‌کند؟ مردم چه مقدار از سهم مردم در این پروژه ملی پرداخت کرده‌اند؟ اگر جواب 100 درصد بود، پس وظیفه دولت چیست؟ چند مسکن روستایی در دولت یازدهم شروع و ساخته شده است؟

چرا واردات از صادرات پیشی گرفته است؟ چه میزان برنج و روغن پالم و شکر در یکسال گذشته وارد کشور شده است؟ خسارت کشاورزان و کسبه و صنایع مربوطه از قبل این واردات بی‌رویه چقدر است؟ چگونه جبران شده است؟

چند میلیارد دلار صرف واردات کالاهای لوکس و خودروهای لوکس و کالاهای غیرضرور شده است؟ واردکنندگان بنزین چه کسانی هستند و نسبتشان با افراد حاضر در دولت چیست؟

نقدینگی کشور در 18 ماه گذشته چقدر افزایش یافته است؟ آیا پاسخ 200 هزار میلیارد تومان صحیح است؟

وی در ادامه می‌پرسد؛ بازارهای سرمایه و بازار بورس در تولید ملی نقش حیاتی و تعیین‌کننده دارند. چرا این بازارها در دولت یازدهم به هم ریخت و موجب خسارت عموم گردید؟ دولت چگونه این خسارات را جبران کرده است؟ چه کسی پاسخ سهامداران را می‌دهد؟

دولت به بانکها اجازه پرداخت سود بالای 20 درصد داد. کدام بازار و صنعت تولیدی کشور می‌تواند سود بالای 20 درصد را تضمین کند؟

در رابطه با مردمی کردن اقتصاد کارنامه 18 ماهه دولت چیست؟

در دولت یازدهم چند شغل ایجاد شد و چند شغل از بین رفت؟ چرا تعداد شغلهای از بین رفته بیشتر از ایجاد شده است؟

دولت کدام کالاهای ساخت داخل راجایگزین کالاهای خارجی کرده است؟ آیا مصداقی وجود دارد؟

چند کیلومتر راه‌آهن در دولت یازدهم شروع و به اتمام رسیده است؟

کدام بندر یا فرودگاه در دولت یازدهم ساخته یا توسعه یافته است؟

رئیس‌محترم جمهور قول دادند که هر صد روز یکبار گزارش عملکرد به ملت بدهند. چرا ندادند؟


ارسال شده در توسط بچه ریشو