سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایران اسلامی

چه کسی برخلاف نظر رهبر انقلاب به توجیه دیدار با مبارک پرداخت

گروه سیاسی: حملات برخی چهره های سیاسی به دانشجویان انقلابی با توسل به ماجرای سفارت انگلیس ادامه دارد و در این راستا نماینده علی لاریجانی در سامانه وحدت و رییس مرکز پژوهشهای مجلس نهم نیز با حمله به دانشجویان، مخالفان خود را تندرو نامید.

کاظم جلالی در گفتگو با ایسنا با تاکید بر این‌که اعضای این فراکسیون برخی از رفتارهای افراط‌‌ گرایانه و تندروی‌ها را به مصلحت نظام و کشور نمی‌داند، به دیدگاه رهبری درباره ورود دانشجویان به سفارت انگلیس اشاره کرد و افزود: درک عمیق رهبری و تنظیم رفتار سیاسی بر اساس آن درک بسیار بالاتر از احساس‌گرایی، شعارگرایی و یدک کشیدن نام رهبری و اصولگرایی و فرار از عقلانیت و کار کارشناسی است.

وی گفت: در زمانی که دانشجویان به سفارت انگلیس وارد شدند ما می‌گفتیم که ورود دانشجویان به این سفارت اشتباه بود که همین دوستان (تندروها) ما را به دلیل این اظهارات متهم به اصولگرا نبودن می‌کردند.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که به نظر می رسد توسل به اظهارات رهبر انقلاب در ماجرای سفارت انگلیس برای حمله به دانشجویان ارزشی، ترفند جدید سیاسونی است که طی سالهای گذشته با اشتباهات خود، همواره هزینه های متعدد و سنگینی را بر جریان انقلاب تحمیل کرده اند و در این میان دانشجویان جور کم کاری های این طیف همیشه مدعی را کشیده اند.

کاظم جلالی که ریاست فراکسیون رهروان ولایت در مجلس نهم را بر عهده دارد، در حالی مخالفان خود را "تندرو" نامیده است که مشخص نیست به چه علت سال 88 زمانی که همین دانشجویان تندرو! در اعتراض به دیدار علی لاریجانی با حسنی مبارک در فرودگاه تجمع اعتراض آمیزی برگزار کردند، به توجیه سفر خود و لاریجانی به مصر پرداخت؟



در آن برهه که  هیات پارلمانی ایران  همزمان با نخسین سالگرد کشتار مسلمانان غزه توسط اسراییل و حسنی مبارک به مصر رفته بود، جلالی  نه تنها اعتراضی به دیدار رییس مجلس با مبارک نداشت، بلکه با حضور در فرودگاه به توجیه تمام قد سفر هیات پارلمانی ایران به مصر و دیدار با مبارک پرداخت و حتی آن را یک دستاورد بزرگ دانست! تا بدین وسیله انتقادات دانشجویان علیه رئیس هیات خاموش شود اما گذشت دو سال از آن برهه نشان داد دیدار لاریجانی با مبارک کاملا بدون هماهنگی رهبر معظم انقلاب بوده و اعتراض دانشجویان به این مساله کاملا درست و بجا بوده است. 
 
آذر ماه 90 حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب در مجلس هشتم، طی یادداشتی در روزنامه رسالت با اشاره به این مساله نوشت:

"در آخرین شب سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه، موضوعی را در مورد یکی از مصاحبه‌های بنده تذکر دادند که من از آن به عنوان یک بنیاد تحلیلی راهگشا استفاده می‌کنم. ایشان با یادآوری مصاحبه یک سال قبل اینجانب حین سفر دکتر لاریجانی به مصر، فرمودند: شما در آن مصاحبه گفته بودید که رئیس مجلس بدون اطلاع مقامات عالی نظام به مصر سفر نکرده است. مردم معمولا زمانی‌که اسم مقامات عالی می‌آید می دانند که منظور، من هستم ولی واقعا آن سفر با من هماهنگ نشده بود. اگر هماهنگ می‌شد، با آن سفر و بویژه دیدار با مبارک مخالفت می‌کردم. گفته بودم شرط ما برای برقراری رابطه با مصر این است که اعلام کنند «کمپ دیوید مرده است». هرچند که وزیر خارجه وقت آنها، چیزی شبیه به این جمله را گفته بود ولی از آن نیز استفاده لازم به عمل نیامد. (نقل به مضمون)"



 فلاحت پیشه ادامه داد: "در آن لحظه جناب آقای حجازی از دفتر مقام معظم رهبری که در جلسه حضور داشتند، فرمودند: حضرت آقا، آقای لاریجانی موضوع را به بنده گفته بودند، من فراموش کرده بودم که با شما هماهنگ کنم."

 این نماینده سابق  مجلس افزود: "در همان جلسه به دوستانم عرض کردم که در این موضوع به رهبر انقلاب اجحاف شده و شخصا خودم را مدیون می‌دانم که در اولین تحلیل مرتبط با موضوع، بخشی از این اجحاف را جبران کنم. ضمن آنکه تحولات اخیر مصر نشان داد که همان‌گونه که ایشان توجه داشته‌اند، باید مسائل منطقه‌ای را به گونه‌ای عمیق و ژرف پیگیری نمود."

با این اوصاف مشخص نیست آیا اقدام دانشجویان تسخیر کننده سفارت انگلیس که رهبر انقلاب از روحیه و نیت آنها نیز تقدیر کردند، اشتباه بزرگتری است یا رفتارهای برخی چهره های سیاسی که علیرغم نظر رهبر معظم انقلاب، به توجیه اشتباهات بزرگ خود و همفکران خود می پردازند؟

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب تا کنون بارها حمایت خود از دانشجویان انقلابی را اعلام کرده اند و اندکی تامل در مشی معظم له نیز نشان می دهد ایشان هیچ گاه راضی به سرکوب و برخوردهای سیاسی با دانشجویان آن هم توسط کسانی که در بزنگاه های سیاسی بارها مردود شده اند، نیستند. ایشان در نخستین روز سال 91 در حرم رضوی علیه السلام فرمودند:

«حالا این حرف من بهانه‏ ای نشود برای اینکه یک عده‏ای بروند جوانهای انقلابی را به عنوان جوانهای تند، مورد ملامت و شماتت قرار بدهند؛ نه، من همه جوانهای غیور کشور را، جوانهای مؤمن انقلابی کشور را فرزندان خودم میدانم و پشت سر آنها قرار می‏گیریم؛ من از جوانان انقلابی و مؤمن و غیور حمایت می‏کنم.»


ارسال شده در توسط بچه ریشو