سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایران اسلامی

به گزارش ایرنا، «حاتم ناروئی» پنج شنبه شب در نشست ستاد حوادث سیستان و بلوچستان به منظور جمع بندی وضع زلزله سراوان، سوران و خاش افزود: زلزله شهرستان سراوان در دنیا بی سابقه بود زیرا زمین لرزه ای با این قدرت باید نه تنها سراوان و سوران، بلکه تمام استان را زیر و رو و با خاک یکسان می کرد، اما به لطف و عنایت پروردگار، دعاها و نمازهای شبانه مردم مومن و خداجوی استان و مهمتر از همه حضور پیکر مطهر شهدای گمنام و تکریم قابل توجه مردم استان به ساحت مقدس آنان، موجب شد کمترین تلفات و خسارات را داشته باشد.
مردم سیستان و بلوچستان در سالروز شهادت یگانه دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) میزبان چهار شهید گمنام بودند.
نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه زلزله، حادثه ای است که باید به نحو شایسته مدیریت شود، افزود: خوشبختانه زلزله 7/7 ریشتری روز سه شنبه استان به خوبی مدیریت شد.
ناروئی ادامه داد: در حوادث غیرمترقبه عجله و شتاب، مشکل ساز می شود، باید با تدبیر و اندیشه این قبیل حوادث را مدیریت کرد.
وی با تقدیر از دستگاه های مختلف بویژه نیروهای امدادی و سایر ادارات و سازمان های دست اندرکار و فعال در منطقه حادثه دیده، گفت: امنیت و آرامش از لحظات نخست حادثه با حضور نیروها و دستگاه های امدادرسان و نیروهای انتظامی، امنیتی، سپاه و بسیج در مناطق زلزله زده برقرار بود و هیچ مشکل خاصی بوجود نیامده است.
استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری، معاون اول ریاست جمهوری، مجلس، وزارت کشور و سایر مسئولان کشوری از لحظات نخست حادثه در تماس با استاندار در جریان امور قرار گرفتند و بر کمک رسانی از سایر استان ها و اعزام نیرو و امکانات تاکید کردند.
وی با تقدیر از رسانه های ارتباط جمعی استان تصریح کرد: اطلاع رسانی به موقع و صحیح توسط مسئولان دست اندرکار و رسانه های ارتباط جمعی موجب شد تا شایعات و جوسازی هایی که از سوی رسانه های بیگانه در حال شکل گیری بود، خنثی شود.
به گزارش ایرنا، زلزله 7/7 ریشتری روز سه شنبه و 10 پس لرزه آن تاکنون، تنها یک کشته و 12 زخمی بر جای گذاشت که سه نفر آنان بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند.
 


ارسال شده در توسط بچه ریشو